• Persoane fizice
  • Companii
  • Comercianti parteneri
  • Despre tbi group

Parteneriatul dintre instituțiile financiare și start-up-uri este inevitabil: Geo Galtchin vorbește în revista HiComm

Ce face un produs de business o alegere care devine stil de viață și cum folosește TBI Bank această strategie în călătoria ei către transformarea digitală? Citește interviul lui Geo Galtchin (CTO în cadrul TBI Bank) din revista HiComm pentru a afla mai multe. Vei afla despre noua noastră aplicație mobilă și modul în care aceasta se adresează obiceiurilor clienților, precum și despre abordarea noastră pe trei nivele de a aduce inovația acasă.

Cum schimbă noile tehnologii sectorul bancar și financiar în general?

Noile tehnologii schimbă totul în jurul nostru. Sectorul financiar nu este lăsat în urmă, dar viteza cu care sunt percepute inovațiile digitale și serviciile în diferite țări variază foarte mult. La TBI Bank, considerăm că Bulgaria este o țară cu potențial mare de implementare a soluțiilor digitale. Acestea vor fi baza modului în care vom interacționa cu clienții noștri în viitor. Clientul determină direcția – ce și cum să fie pus pe piață. De aceea ne străduim să le oferim servicii rapide și de calitate și posibilitatea de a utiliza soluțiile noastre financiare de la distanță. TBI Bank se concentrează mult mai mult pe creditare decât o bancă universală. De-a lungul anilor, ne-am dovedit valoarea pentru consumatorii din acest segment. Acesta este motivul pentru care ne propunem să facem creditarea mai convenabilă și mai flexibilă pentru consumatorii deja online.

Cum obțineți această transformare a creditării și care sunt planurile în această direcție?

Prioritatea noastră este să oferim soluții mobile. Pentru ca un produs să aibă succes, trebuie să se apropie de modul în care trăiesc consumatorii. Smartphone-ul este standard. În acest sens, TBI Bank se străduiește să fie acolo și să facă parte din experiența clienților noștri. Investim în tehnologii pentru a face cât mai ușor posibil ca oamenii să folosească serviciile de creditare prin telefon. Dacă ne reîntoarcem câțiva ani în timp, totul trebuia făcut pe hârtie, chiar și cele mai elementare operațiuni. Acestea nu mai sunt necesare, deoarece serviciile de bază pot fi făcute de la distanță prin Internet. Un număr din ce în ce mai mare de activități nu mai este observat de consumatori, deoarece acestea se întâmplă în spatele ecranului. Acest lucru necesită parteneriate solide cu companii și instituții. Automatizarea este cheia succesului în sectorul financiar.

În esență, dezvoltarea unei aplicații pe mobil este scopul principal al TBI Bank?

Aplicația mobilă pe care o planificăm nu este un scop în sine, ci va acoperi întreg business-ul principal. Destul de multe dintre serviciile noastre sunt acum disponibile online, dar vom face să fie mai ușor pentru clienții noștri să le folosească. Vom folosi know-how-ul acumulat de pe alte piețe din cadrul grupului – compania-mamă 4finance și experiența TBI Bank în România. Acolo, clienții noștri au posibilitatea de a face cumpărături exclusiv online fără a fi nevoiți să meargă la un birou sau să se întâlnească cu un reprezentant al băncii. Acest lucru se face prin video și semnături electronice, iar în curând aceste inovații vor fi prezentate și în Bulgaria. Desigur, totul va fi integrat prin intermediul aplicației și se poate face din telefon.

Cum văd utilizatorii toate aceste inovații? Sunt deschiși să le adopte?

Piețele sunt foarte diferite și nu cred că există o soluție universală care să funcționeze peste tot. Experimentăm modul în care vor fi adoptate în fiecare țară în parte.
TBI Bank are două tipuri de utilizatori – primul este consumatorul final, dar lucrăm și cu mii de comercianți și reprezentanți. Aceștia oferă într-un fel sau altul produsele și serviciile noastre. Scopul nostru este de a integra cât mai mult posibil sistemele și capabilitățile acestora, astfel încât utilizatorul să fie mulțumit. Deoarece este știut: dacă o persoană merge la Technomarket, cumpără un televizor și cere credit – el devine client al magazinului și al nostru. Lucrăm și cu comercianții pentru un proces rapid și ușor.

Inovațiile din cadrul TBI Bank sunt dezvoltate intern sau vă bazați pe parteneriate cu start-up-uri și alte companii IT?

Inovațiile noastre sunt dezvoltate în trei moduri – prin tehnologii ale companiilor IT, colaborări cu start-up-uri mici, precum și prin dezvoltare internă. În fiecare dintre acestea, folosim resurse atât din partea bulgară cât și de pe celelalte piețe în care lucrăm. Cu toate acestea, 4finance are afaceri în 17 țări și know-how în fiecare dintre ele. Suntem deschiși ideilor și soluțiilor din toate părțile posibile.
Cu câțiva ani în urmă, se aștepta ca, la un moment dat, companiile clasice să dispară complet în detrimentul celor digitale. Ce se întâmplă acum este un parteneriat mai profund între cele două tipuri. Companiile cu vechime sunt foarte reglementate, ceea ce reprezintă o problemă pentru sectorul tehnologic. Prin urmare, în cele mai multe cazuri, metoda corectă este o cooperare strânsă între start-up-uri, companii fintech și instituții financiare.
Pe de altă parte, TBI Bank este o organizație flexibilă care se mișcă rapid și de aceea suntem printre primele bănci de pe piață care au început să lucreze în vederea transformării digitale. În acest sens, obiectivul nostru este de a satisface așteptările clienților noștri, iar acest lucru este posibil atunci când utilizăm sinergia resurselor interne și a parteneriatelor externe.

Este securitatea cea mai mare provocare a tehnologiei digitale?

În opinia mea, securitatea este o provocare, dar nu în contextul obișnuit pe care majoritatea oamenilor îl percep. Cea mai dificilă parte este aceea de a ne asigura că măsurile de securitate îmbunătățite nu strică și nu împiedică experiența consumatorilor. În spatele unei operațiuni bancare simple pe Internet există multe sisteme complexe care analizează fiecare tranzacție și acțiune pentru a determina dacă există sau nu un compromis. Provocarea este ca toate acestea să se întâmple în fundal și să rămână ascunse pentru consumatori pentru a evita perturbarea acestora.

Ultimele articole

Citeste mai mult
Petr Baron: Contra curentului
tbi bank Bulgaria conduce clasamentul realizat de Capital la doua categorii bancare privind eficienta si sustenabilitatea
Interviu Gergana Staykova in Forbes Romania
Petr Baron pentru Forbes Romania: Din followeri, ne transformam in lideri!
TBI Bank isi extinde oferta de solutii de economisire cu o noua scadenta de 15 luni si o dobanda anuala de 4,4%
CÂND CLIENTUL DEVINE ÎNTR-ADEVĂR REGE: Petr Baron, CEO TBIF (TBI Bank), a stat de vorbă cu Business Magazin