"Suntem aproape de clienții noștri", Gergana Staykova discută cu ziarul Standart

19.11.2018    Share +

Gergana Staykova, SVP Lending and Distribution, vorbește despre afaceri în ultima ediție a ziarului Standart.
Gergana discută despre diferitele moduri pe care TBI Bank le folosește pentru a ușura creditarea și face lumină în ceea ce privește obiceiurile financiare din Bulgaria. 
Citește acest interviu dacă ești interest de produse bancare de ultimă generație, dar și dacă vrei să afli despre călătoria pe care a început-o TBI Bank către automatizarea proceselor cu scopul de a îmbunătăți experiența clienților. Vei afla, de asemenea, despre cum poate beneficia rețeaua de parteneri de servicii exclusive dedicate dezvoltării afacerii. 


Dna. Staykova, prin ce schimbări a trecut TBI Bank în ultimii ani de la preluarea de către 4finance?
Chiar și înainte de preluarea de către 4finance, TBI era o instituție stabilă cu o prezență semnificativă în Bulgaria, prezență construită în ultimii 15 ani; un brand puternic aici și în România, fiind o bancă avantajoasă și cu o abordare prietenoasă. În acest fel am dezvoltat o bază solidă de clienți. Valoarea adăugată și schimbarea principală pe care a adus-o 4finance - lider digital global - a fost digitalizarea care a oferit o nouă nișă business-ului de bază. Când vorbim despre digitalizare, toată lumea vorbește despre acele bănci digitale care nu au prezență fizică, respectiv nu au sucursale și prezența fizică pe piețe. Nu acesta este scopul nostru. Business-ul principal este creditarea offline. Vom rămâne aproape de clienții noștri și vom continua să-i servim cât putem de bine.


Câtă valoare le va oferi digitalizarea clienților? 
Suntem la dispoziția clienților prin diverse canale. Unul dintre motive pentru care am decis să oferim mai multe canale este că portofoliul nostru de clienți variază de la milenial la pensionari – iar noi oferim tuturor acces la finanțare. Fiecare are preferințe diferite când vine vorba de modul de comunicare cu noi. Unora le place să vină în agenție și să vorbească cu colegii noștri în persoană. Altora le place să sune la call center. Unii ar prefera să folosească aplicația bancară dedicată. Și mai sunt cei care preferă să aplice pentru un credit via Viber. Integrăm toate aceste canale ca o conexiune front-end la aplicația noastră pentru ca toți clienții noștri să poată alege cea mai bună metodă să ajungă la noi.


De vreme ce discutăm despre creditare, pentru ce împrumută bulgarii?
Oamenii împrumută bani din diverse motive care îi fac să aleagă un anume produs de la bancă. Oferim sume mici pe termen scurt pentru a rezolva nevoile imediate ale clienților. Poate că au nevoie să cumpere lemne de foc pentru iarnă sau să investească într-un computer. Poate fi costisitor dacă aleg produsul de creditare greșit. Dar cu TBI Bank, creditul este accesibil. Produsele noastre, atât pentru finanțarea bunurilor cât și creditele în numerar, sunt create pentru a servi nevoilor de bază ale clienților astfel încât să poată să-și administreze mai bine finanțele.


În esență, scopul TBI este de a rezona cu nevoile zilnice ale clienților?
Bineînțeles  – este esențial pentru modelul nostru de business să putem să ne adaptăm stilului de viață al clienților noștri oferindu-le produse flexibile la prețuri rezonabile. Suntem aici pentru ei. Vizitez sucursalele din toată țara și mă întâlnesc cu ei. Mulți sunt cu noi de ani de zile. Pentru ei, nu mai este creditare, ci, prin flexibilitatea și eficiența pe care o oferă, produsele noastre devin parte integrantă a rutinei zilnice – merg și iau bani pentru a-și acoperi cheltuielile zilnice. Cel mai probabil alte bănci nu i-ar finanța. Nu e neapărat un credit pe care vii, îl iei și pe care trebuie să-l plătești în următorii 5 ani. Ci este mai degrabă o interacțiune naturală.


Există moduri de a ușura creditarea?
Când vrei să împrumuți bani, mergi la mai multe bănci pentru a compara ofertele. Le spui suma pe care o dorești, apoi trebuie să aduci documentație. În funcție de cât de automate sunt procesele băncii respective, aprobarea poate să dureze 15 – 20 de minute. Dar rar se întâmplă așa. De cele mai multe ori, durează câteva zile pentru a primi un răspuns. Dar, trebuie să aplici. În cazul nostru, clienții care au aplicat o data pentru credit, află imediat care este suma maximă pe care o pot împrumuta. Cei care sunt în baza noastră de date, nici nu trebuie să aplice – în momentul în care decid că au nevoie de bani, trebuie doar să spună ”da” și banii se vor materializa în contul lor.


Care este cheia la punctele de vânzare?
Noi numim asta ‘business to business’. În timp ce pentru creditarea în numerar clientul este utilizatorul final al banilor, la finanțarea bunurilor la punctul de vânzare avem doi clienți. Unul este clientul care cumpără bunurile și celălalt este comerciantul partener. Lucrăm în prezent la dezvoltarea unor soluții pentru ca partenerii să-i servească pe clienți, dar și să-și sporească afacerea. Există sectoare mult mai căutate cum ar fi: electronice, mobilier, do it yourself, materiale de construcții și altele. Dar sunt și multe industrii de servicii, cum ar fi stomatologie care nu au fost atractive pentru sistemul bancar, dar care sunt de interes pentru noi. În prezent, îți faci o programare la dentist, apoi mergi la bancă în cazul în care ai nevoie de un credit pentru un implant, de exemplu. Dar dacă TBI Bank este în parteneriat cu un cabinet de stomatologie, vizita la bancă devine un proces inutil, iar clienții vor putea să aplice pentru un credit chiar la cabinet. Plus că am dezvoltat un instrument ușor pentru partenerii noștri – nu ne-am fi așteptat ca stomatologul să preia rolul consultanților de credite. Scopul nostru este de a dezvolta relații benefice de ambele părți.


În cele din urmă, ce sfat profesional ați oferi celor care se gândesc să aplice pentru un credit?
Sunt trei lucruri pe care trebuie să le aibă în vedere. Unul este data scadenței: să fie atent să nu aleagă o data a scadenței care este cu câteva zile înainte de ziua salariului deoarece nivelul de stres este mult mai mare. Al doilea este asigurarea. Asigurarea este foarte importantă pentru că nu știi niciodată ce se poate întâmpla. Prin rețeaua noastră de parteneri oferim o gamă largă de produse de asigurare. De exemplu, oferim protecție în cazul încheierii bruște a contractului de muncă. În cazul apariției unor situații de această natură, întreaga datorie va putea fi acoperită. Al treilea lucru este pentru cei care ar putea să creadă că nerambursarea obligației nu este o problemă. Trebuie să înțelegem că există un registru central de credite unde este notat comportamentul de rambursare. Nimeni nu vrea să fie în acest registru pentru că în următorii 2-3 ani nimeni nu le va mai împrumuta bani deoarece nu și-au plătit creditele bancare.

Contact

Serviciul Relatii Clienti
021 / 529 86 00

Program de lucru:
Luni - Vineri
| 09:00 - 18:00 

Sambata - Duminica
| Inchis 

Retea

Sediul Central

Bucuresti, Romania,
Strada Putul lui Zamfir, nr. 8-12, Sector 1